Ensimmäinen toimintavuosi

Hyvää alkavaa talvea HR Tukku Oy:stä!

HR Tukku Oy:n ensimmäinen tilikausi päättyi elokuun lopussa. Vuosi piti sisällään kovasti rekrytointi- ja myyntityötä sekä työntekijöiden työsuhdeasioiden hoitamista. Onnistuimme tekemään nousujohteisen tilikauden ja mikä tärkeintä, hymyssä suin ja luottavaisin mielin. Yhtiön valmisteluvaihe ennen starttia onnistui hyvin ja yllättäviä isompia asioita ei tullut eteen. Pienempiä ihmetyksen ja kummastelun aiheita toki vuoteen riitti, ihmisten kanssa kun töitä tehdään .

Ylsimme yli miljoonan euron liikevaihtoon ja tulos oli plussalla. Ensimmäinen puolivuotiskausi kirittiin kohti 0-tasoa, ja toisen puoliskon kuukaudet olivatkin sitten voitollisia. Tämä trendi on jatkunut.

Onnistuimme palvelemaan yhteensä neljääkymmentä asiakasta ja hakuja tehtiin kaikkiaan 42 eri tehtävään eri puolilla Suomea – johtoryhmätasosta asiantuntijoihin sekä tuotannollisiin tehtäviin. Iso kiitos asiakkaillemme luottamuksesta ja työntekijöillemme ahkeruudesta!

Suurimmat asiakassegmentit olivat rakennusalan tehtävät, huolto- ja asiakaspalvelu- ja teknologiateollisuuden tehtävät. Toimihenkilörekrytointeja teimme useita lähinnä taloushallinnon-, myynnin ja markkinoinnin- sekä asiakaspalvelun tehtäviin.

Uusi hinnoittelumallimme henkilöstövuokraukseen on saanut hyvän vastaanoton yrityksien päättäjiltä. Palaute on ollut, että he eivät ole aiemmin törmänneet vastaavaan ja vaihtoehtomme hinnoittelulle on hyvin mielenkiintoinen. Moni asiakkaamme käyttää jo uutta hinnoittelumalliamme ja lupaamamme 3-5% säästö aiempiin henkilöstövuokrauksen kuluihin on totta ja asiakkailtamme varmasti tarkastettavissa.

Taloudellinen tilanne Suomessa on ollut haastava ja mm. henkilöstövuokrauksen ostot ovat Henkilöstöpalvelualan TOP20-yrityksissä lähes yhdeksän prosentin luisussa verrattuna edelliseen vuoteen. Rekrytointipalveluissa lasku on peräti 30%. Talouden vaisu tila on näkynyt toki myös meillä mm. päätösten viipyilyn muodossa. Sen verran paljon on keskusteluita kuitenkin vireillä, että jatkamme työtämme nöyränä, mutta edelleen hymyssä suin – hyvä tästä tulee ja kannattava kasvu jatkuu!

Asiakasyritykset: pistäkää tilauksia tulemaan!

Muiden yritysten päättäjät: laittakaa viestiä tulemaan. Käydään sitoumuksetta läpi, miten henkilöstöpalveluita kannattaa hankkia fiksummin jatkossa. 

Toivotamme mukavaa Joulun odotusta.

Ari Kunelius, ari@hrtukku.fi, 040 867 7979

Toni Asikainen, toni@hrtukku.fi, 050 470 7377